Noël Slangen

Spreker
Opiniemaker, ondernemer en communicatie-goeroe.
Zijn uitgesproken standpunten laten niemand onberoerd.

Noël Slangen (1965) was de bekendste communicatieadviseur van ons land. Gedurende meer dan een kwart eeuw bepaalde hij mee onze opinies, onze perceptie en wie ons bestuurde. Hij werkte voor de grootste namen uit de bedrijfswereld, maar verwierf zijn bekendheid met een van zijn hobby’s: politieke communicatie.

Als eerste Belgische spindoctor werkte hij voor maar liefst zes premiers, waaronder Guy Verhofstadt en Jean-Luc Dehaene. Het leverde hem het predikaat ‘de Christo van de Wetstraat’ op.

Niet voor één gat te vangen

In 2012 zegt hij het communicatievak vaarwel, verkoopt zijn drie communicatiebedrijven, wordt bijna minister en engageert zich als opgemerkt opiniemaker en columnist voor verschillende kranten. Maar Noël Slangen blijft in de eerste plaats ondernemer, met activiteiten zoals commercieel vastgoed en bedrijfs-coaching. Maar ook als mede-founder en CEO van de start-up Musebooks.world, een nieuwe wereldwijde digitale leeservaring voor kunst- en museumboeken die een alternatief wil zijn voor eBooks. Slangen valt niet in één vakje te vangen, wat blijkt uit zijn televisieoptredens, columns, boeken en activiteiten. Een man met uitgesproken voorstanders en uitgesproken tegenstanders, maar die niemand onberoerd laat.

Noël Slangen is een boeiende verteller en begenadigde spreker, die zijn publiek enthousiast meeneemt in meeslepende verhalen.

De lessen die ik leerde van start-ups.

Internationaal, Globalisering, Ondernemers, Creativiteit, Innovatie, Communicatie, Public Relations, Kunst & Cultuur

Gedurende 30 jaar maakte Noël Slangen succesvol deel uit van de oude economie. En die oude economie beviel hem goed. Maar na de verkoop van zijn communicatie-bedrijven startte hij Musebooks.world en kwam eensklaps terecht in de start-up-cultuur. “Het is een cultuur die ook zijn deel gebakken lucht kent. Maar ook een cultuur die verfrissend, leerrijk en on-Belgisch is” zegt Slangen. Wat leerde hij in die periode van de start-up wereld? En hoe gaan de bedrijven van vandaag, vaak producten van de oude economie, best om met dat nieuwe geweld?

De Vlaamse stijl, en haar remmen op onze welvaart.

Internationaal, Globalisering, Ondernemers, Diversiteit, Globalisering, Leiderschap, Strategie, Creativiteit, Innovatie, Trends, Gezin en mezelf

Vlaanderen heeft heel wat kwaliteiten. Maar er zijn ook een aantal elementen in ons DNA die een serieuze rem zijn op onze welvaart en die groei in de weg staan. Het maakt dat wij als Vlamingen, met al ons talent, het vaak moeilijk hebben om onze ambities waar te maken. Wat staat ons steeds maar weer in de weg om internationaal het verschil te maken? Welke drempels moeten wij overwinnen om on-Vlaams het verschil te maken? Noël Slangen overloopt samen met het publiek de belangrijkste remmen die we meekrijgen met ons Vlaams DNA. Een lezing die het publiek niet onberoerd zal laten.

Transparantie of visie, groeimotors voor een onderneming.

Ondernemers, Leiderschap, Strategie, Management, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen, Creativiteit, Innovatie, Trends

Als er twee woorden zijn die in ondernemen en management de geiten-wollen-sokken-prijs winnen zijn het wel transparantie en visie. Toch zijn het twee begrippen die het verschil kunnen maken voor een organisatie. En die zelfs onmisbaar zijn als een organisatie haar deel wil binnenhalen in de ‘war for talent’. Hoe maak je van transparantie de ideale groeimotor? En hoe wordt een duidelijke visie het antwoord op iedere strategische vraag? Een lezing met bijzondere aandacht voor zelfsturende teams, opvolging en groei.

No testimonial yet. Be the first!
Schrijf een getuigenis
Voertalen
Engels, Nederlands