Isabelle Dumortier

Spreker
Passionele onderneemster met een digitale hartslag
Het recept voor een succesvolle webshop

Op ondernemen staat geen leeftijd. Isabelle Dumortier startte als jonge twintiger haar eerste webshop op. Meteen ervaarde ze dat de online business vol valkuilen zit – een harde maar leerrijke levensles. Opgeven staat niet in haar woordenboek en Isabelle beet door. Zoveel jaren later – en zoveel ervaringen rijker – neemt ze u mee in haar meeslepend en aanstekelijk levensverhaal waarin lef, strategisch denken en creativiteit de hoofdrol spelen.

Podiumbeest en vechter

Podiumbeest en vechter
Isabelle Dumortier is een vechter en een podiumbeest. De liefde voor het theater en het podium kreeg ze als kleuter mee. Op haar zevende werkte ze al mee aan musicals als Les Misérables en Oliver!, later stond ze ook op het podium met het Ballet van Vlaanderen.
Vechten, dat leerde ze ook in haar jeugd. Op haar vijftiende vijftiende had ze al twee jobs. ’s Ochtends werken in de kaaswinkel van haar tante en ’s avonds in het restaurant van haar oom. Zo leerde ze op heel jonge leeftijd haar eigen financiële boontjes doppen. Op haar zeventiende was België te klein geworden en trok ze naar Australië.

The sky is the limit

Door haar aders vloeit er adrenaline: de grootste jeugddroom van Isabelle was piloot worden. Maar tijdens de opleiding ontdekt ze dat de job niets voor haar was – te weinig variatie en de cockpit bood te weinig ruimte om creatief te denken.
Isabelle besluit op een andere manier grenzen te verleggen en zet haar eerste stappen in de wereld van de digitale marketing. Op haar achttiende start ze haar eerste internationale online webshop, niet toevallig in materiaal voor piloten.
Het blijkt een ideale voedingsbodem om haar passie en technische expertise om te zetten in succesvolle campagnes en projecten.

Op haar twintigste maakt ze een carrièreswitch en gaat werken voor enkele vooraanstaande webagentschappen (Square Melon en Emakina). Zo wordt Isabelle de drijvende kracht achter marketing campagnes voor onder meer Coca-Cola, matrassenproducent Auping, de Vlaamse overheid, brouwerij Bavaria, Estée Lauder en Unilever. Om haar boodschap en haar visie professioneel uit te dragen is ze ook Ambassadeur van de Sprekersacademie geworden, een initiatief van "Antwerp.Powered by creatives.”

Een schot in de roos

De webwinkel www.tutu-shop.com is haar meest recente project. Het ontstaan en de uitbouw van de shop, met in de zomer van 2016 ook pop-up stores in Knokke en Antwerpen, is een verhaal (en een keynote) op zich. Bij de voorbereiding van een vrijgezellenparty voor een vriendin, ontdekt ze een gat in de markt. Er blijkt geen winkel te bestaan met trendy en eigentijdse tutu’s, die je ook streetwise kan dragen en niet alleen in de balletschool. Een idee is bij toeval geboren en op enkele maanden tijd bouwt ze een succesrijke webshop uit, een schot in de roos. Op dit moment (winter 2017) breekt de webshop internationaal door. Er lopen onderhandelingen voor offline winkels in Ibiza, Parijs en mogelijk New York.

Client Service maakt het verschil

Ondernemers, Marketing, Verkoop & Klantenservice

Hoe bouw je als bedrijf een duurzame relatie uit met je klanten? Isabelle Dumortier vertelt waarom klantgerichtheid noodzakelijk is om je organisatie gezond te houden. Op basis van haar ervaring en research en aan de hand van concrete cases toont ze aan hoe je een stevige langetermijnrelatie uitbouwt met je klanten. Haar expertise is niet alleen nuttig voor jonge start-ups, ook grote bedrijven leren hoe ze best een klantgerichte strategie kunnen ontwikkelen.

Customer Service moet vandaag het paradepaardje zijn van elk bedrijf dat zichzelf serieus neemt. Hoe zorg je ervoor dat klantgerichtheid in het DNA van je onderneming of organisatie terechtkomt? Hoe onderhoud je merkbekendheid en hoe ontwikkel je een efficiënte branding via client service?
Een verhelderende visie, to the point en zeer bruikbaar.

Online aan de slag

Creativiteit, Innovatie, Trends, ICT & Technologie, Sociale media

Hoe word je een succesvolle online-ondernemer? Isabelle doorloopt met u alle fasen in het proces: van idee tot lancering en internationale doorbraak. Deze keynote richt zich tot iedereen die een eerste stap wil zetten in de online wereld: zaakvoerders, stadsambtenaren, horeca-uitbaters, event managers, bedienden in creatieve ondernemingen die hun producten aan de man en vrouw willen brengen ...
Als ervaren digitale experte onthult Isabelle praktische, goedkope en gebruiksvriendelijke tools & tricks. Ze zet je meteen op de goede weg als je een webshop wil lanceren, een nieuwe applicatie wil ontwikkelen of een populaire blog wil opzetten.
Digitaal ondernemen doe je met beide voeten op de grond. Isabelle verkoopt geen digitale bullshit, maar deelt haar ervaringen uit de eerste hand, mét de nadruk op #praktisch en #bruikbaar.

Een webshop met een verhaal: de Tutu Shop

Creativiteit, Innovatie, Creativiteit, Innovatie, Trends

Er was eens ... een meisje dat ging trouwen. Isabelle had wilde plannen voor een bachelorette party met fun, drinks en een girlie outfit met tutu’s. Maar ... ze vond geen tutu’s die vandaag nog toonbaar zijn. Een idee was geboren. De ondernemingszin van Isabelle deed de rest en in een recordtijd stond de Tutu Shop online. Met groot succes. Elle Magazine en Nina Magazine waren onder de indruk. U ongetwijfeld ook, na afloop van deze keynote.
Isabelle Dumortier brengt het onverbloemde en ongezouten relaas achter haar online winkel. Want elk succesverhaal kent zijn valkuilen en tegenslagen: ook die komen aan bod. De expertise die ze de voorbije tien jaar heeft opgebouwd binnen professionele bureaus, kon ze nu toepassen in haar eigen onderneming. Dat was een leerzame ervaring waar iedereen iets kan van leren.

Ik werk reeds sinds 2011 met Isabelle samen en heb haar voor meerdere internationale A-merken ingehuurd om de digitale transformatie van deze bedrijven te begeleiden. Ik ken geen andere client manager met zoveel passie voor haar klanten.

Zij heeft een vernieuwende visie op de digitale toekomst, zonder de praktische toepasbaarheid uit het oog te verliezen. Zij legt connecties die anderen niet snel zien.

Isabelle vertegenwoordigt de Millennial doelgroep, opgegroeid in de connected wereld. Zij zal u met haar enthousiasme meenemen in haar wereld en u laten zien welke verrassende mogelijkheden dit fantastische medium u kan bieden.

Daniel Janus - Sr. Digital Strategist & Entrepreneur

Isabelle heeft me enorm veel praktische tips en waardevolle feedback gegeven over mijn eigen keynotes. Isabelle is een top dame, positief en professioneel en ik kijk er naar uit nogmaals ermee samen te werken !!

Michael De Decker - CFO
Schrijf een getuigenis
Voertalen
Engels, Frans, Nederlands