Herman Toch

Spreker
This era of transition opens a world of possibilities for companies and organizations.
Profit and purpose are not a tradeoff, it is a positive sum game.

Een nieuwe generatie ‘winnaars’ neemt het speelveld over. Het zijn bedrijven, ondernemers en organisaties die schijnbaar moeiteloos talent, aandacht en middelen aantrekken. Wie hen door een klassieke bril bekijkt, kan hen moeilijk plaatsen. Ze vallen niet onder de noemer ‘profit’, want ze zetten in op de maatschappij. Maar ze horen ook niet bij ‘non-profit’, want winst is er wel degelijk belangrijk. De nieuwe winnaars gaan voor maatschappijbouwend ondernemen. Ze combineren better for me + better for the world en spelen hun eigen spel: The Positive Sum Game.

De komst van deze nieuwe spelers heeft de bedrijfseconomische ruimte hertekend tot een continuüm. Tussen en op de grenzen van profit en non-profit heeft zich een nieuwe wereld ontvouwd. Een wereld waar vandaag de meest gegeerde bedrijven, merken en organisaties wonen. Een wereld waar ondernemers, managers en medewerkers meer mens kunnen zijn.

The Positive Sum Game schetst voor het eerst die ééngemaakte ondernemingsruimte waarin bedrijven en organisaties bewegen, en hun waarachtige plek moeten vinden. Herman Toch laat je de anatomie van het nieuwe Purpose-gedreven succes ontdekken. Aan de hand van zeven troeven leert hij je hoe je de Positive Sum Game voluit speelt. Een ontdekkingstocht die relevant is voor elk bedrijf, merk of organisatie die maatschappijbouwend ondernemen wil koppelen aan eigenbelang.

Herman Toch (1967) koos na verschillende internationale jobs als marketeer en algemeen directeur voor een ruimer perspectief. Hij verdiepte zich in de wereld van Purpose en maatschappijbouwend ondernemen. Herman schreef al drie succesvolle boeken: 'Transformeren om te overleven' (winnaar PIM-Marketing Literatuurprijs) en 'Happy Profit'. Vandaag begeleidt hij mensen, bedrijven en organisaties die maatschappelijk succes koppelen aan eigenbelang. In zijn laatste boek 'The Positive Sum Game' -geschreven met zijn partner Ann Maes- laat hij zien hoe profit en purpose een positief samenspel vormen waarbij iedereen wint.

Next level customer centricity

Business & Management, Ondernemers, Globalisering, Creativiteit, Innovatie, Marketing, Motivatie, Topmanagers, Verkoop & Klantenservice, Creativiteit, Innovatie, Trends, Inspirerend

Op zoek naar meer relevantie, uniciteit of gunfactor? Omarm de nieuwste fase in customer centricity. De voorbije jaren stonden in het teken van nieuwe technologie en het verbeteren van ‘convenience’ en ‘een frictionless ervaring’. De komende jaren staan in het teken van een ‘customer experience’ (CX) die gecombineerd wordt met een ‘social experience’ (SX) (lees: goed voor de planeet, mensen en dieren). Beter voor mij + beter voor de wereld komt in het hart van de klantbeleving. Het is dé manier voor bedrijven en organisaties om extra betekenis te creëren voor hun klanten. Dit blijkt uit de meest recente klantonderzoeken. Mensen zoeken in merken en bedrijven bondgenoten die hen helpen en ondersteunen op weg naar een betere versie van henzelf en het bijdragen aan een betere wereld. Het opent voor bedrijven, merken en organisaties een totaal nieuw speelveld om toegevoegde waarde te creëren en een unieke, relevante plaats in te nemen in het leven van hun klanten.

Het is een evolutie dat zich afspeelt in profit en non-profit omgevingen. De klantervaring, de patiëntervaring, of de burgerervaring? het maakt niet uit. SX in combi met CX is de enige weg vooruit. Voor iedereen die zijn bedrijf of organisatie future proof wil maken.

In deze keynote geeft Herman inzicht en context aan deze evolutie. Hij reikt ook zeer praktische tools aan voor bedrijven, merken en organisaties om deze nieuwe evolutie in customer centricity te implementeren.

De kracht van Purpose (in het hart van het waardemodel)

Business & Management, Ondernemers, Globalisering, HR, Bedrijfscultuur, Creativiteit, Innovatie, Leiderschap, Strategie, Management, Motivatie, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Purpose heeft een enorme kracht. Zowel voor individuen als voor bedrijven of organisaties. Purpose biedt een belangrijk antwoord in de zoektocht naar identiteit en richting, naar betrokkenheid en zingeving, en naar de combinatie van betekenisvol-zijn en winstgevend-zijn.

Purpose motiveert mensen vanuit een intrinsieke motivatie. Het geeft zin aan hun (werk)leven. Het doet hen elke dag positiever naar het werk gaan. Ze zijn meer betrokken, creatiever, en staan meer open voor allerlei vormen van samenwerken. Kortom, Purpose helpt mensen ‘flourishing’ tijdens hun dagelijks werk. Voor oudere generaties is het een her-connecteren met hun diepste, menselijke motivaties. Voor jongere generaties zoals de millennials is het een must in hun keuze voor de werkgever.

Ook voor organisaties en bedrijven is Purpose een enorme kracht. Het geeft richting aan bedrijven en organisaties. Het zorgt ervoor dat het betekenisvolle entiteiten worden die een positief verschil maken zowel in het leven van de eigen werknemers, als in de context van de bredere gemeenschap. Purpose trekt talent, aandacht en middelen aan.

Maar Purpose op zich is niet voldoende. Het moet geïntegreerd worden in de business modellen, in de waardeketens, en in de dagelijkse werking van een bedrijf of organisatie. En dat is best een pittige uitdaging.

In deze motivational talk spreekt Herman mensen, organisaties of bedrijven aan op hun sense of Purpose. Niet vanuit een wollige verhaal, maar vanuit een dagelijkse realiteit en jarenlange ervaring met Purpose. Wat is Purpose? hoe vind je je Purpose? en hoe integreer je je Purpose in je dagelijkse werking. Zodat Purpose helemaal tot zijn kracht komt. Purpose en profit worden dan echt een positive sum game.

The Employee Experience

Business & Management, Globalisering, HR, Bedrijfscultuur, Creativiteit, Innovatie, Leiderschap, Strategie, Marketing, Motivatie, Topmanagers, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Het aanwerven van talent en het behouden van talent is waarschijnlijk één van de grootste uitdagingen voor HR en voor CEO’s. Zeker richting de jongste generaties.

Straks vormen de millennials de belangrijkste groep (potentiële) werknemers van een bedrijf of organisaties. En deze groep kijkt toch op een fundamenteel andere manier naar werk en betrokkenheid op het werk. Hierbij staat zingeving en betekenis veel meer centraal. Ze willen een andere soort relatie met hun werkgever. Beter voor mij + beter voor de wereld is voor hen een evidentie en een noodzaak. Anders komen ze gewoon niet (meer) opdagen.

HR en CEO’s moeten m.a.w. niet alleen de totale employee experience in kaart brengen. Ze moeten er ook voor zorgen dat het concept Purpose zijn essentiële rol krijgt in de totale employee journey. Van aanwerving tot ambassadeurschap. Nature en nurture zijn cruciale elementen. Er moet een Purpose fit zijn tussen de Purpose van het individu en de Purpose van de organisatie.

In deze keynote geeft Herman inzicht en context aan deze evolutie. Hij geeft aan hoe je kan verbinden met millennials en genZ. Herman reikt ook zeer praktische tools aan voor bedrijven, merken en organisaties om deze nieuwe evolutie in werknemersbetrokkenheid en werknemerstevredenheid te implementeren.

No testimonial yet. Be the first!
Schrijf een getuigenis
Voertalen
Engels, Nederlands