Clo Willaerts

Spreker
Mediaprofessional met een fascinatie voor de toekomst
Gepassioneerd spreker over digitale technologie

Clo Willaerts is een Belgische marketingprofessional met een grote schare volgers op sociale media en een uitgebreide ervaring in digitaal zakendoen (communities, streaming media, portals, sociale media, digitale transformatie) voor de reis-, financiële, automobiel-, media- en telco-industrie.

Haar populaire technologieblog is sinds 2004 een vertrouwde bron van informatie. Nu, na bijna twintig jaar als internet- en mediaprofessional gewerkt te hebben, reist ze de wereld rond als consultant, spreker en auteur.

Als nieuwe media-virtuoos wordt Clo nooit moe van het onderwijzen en leren over digitale technologie en de impact die dit heeft op ons dagelijks leven. Ze is een natuurtalent op het podium en geeft regelmatig lezingen in België over sociale media, online privacy, digitale marketing, kunstmatige intelligentie en toekomstige technologieën bij Thomas More, EHSAL Management School, Vlerick Leuven Gent Management School en UBA Academy. Vind Clo Willaerts via haar online alterego: @bnox.

Expertise

Na haar opleiding in de taal- en letterkunde verdeelde Clo Willaerts (1970) haar tijd tussen het onderwijs (Engels en Nederlands) en de journalistiek (Gazet van Antwerpen en Flair). In het midden van de jaren 1990 kwam ze eerder toevallig in aanraking met computers en internet. Het was liefde op het eerste zicht. ‘Internettechnologie vindt zichzelf om de zes maand opnieuw uit. Sommige mensen worden daar zenuwachtig van. Maar voor mij blijft het daarom juist zo fascinerend.’

In 1995 ging ze voor televisie (VTM en VT4) werken als researcher, redacteur en hoofdredacteur. Later bouwde ze expertise op in de wereld van digitale marketing en internetstrategie. Als communicatie- en digital media manager werkte ze onder meer voor Virgin Express en Belgacom (nu Proximus). Als onderdeel van haar job bij de telecomgigant gaf ze een boek uit over de Belgische blogosfeer.

In de schoot van Sanoma Magazines Belgium richtte ze in 2010 de business unit 'Conversity.be' op, die adverteerders helpt om het maximum te halen uit sociale media. Haar handboek 'Het Conversity Model'(2011) sluit daarbij aan. In 2013 verscheen 'Altijd naakt', waarin ze bedrijven en individuen de weg toont om via internet en sociale media een eigen stijl en identiteit te vinden en zelf de controle te houden over hun online reputatie.

De juiste vragen en antwoorden

Op conferenties spreekt Clo met vuur over de impact van digitale technologie op onze maatschappij. Digitaal en analoog zijn voor haar allang met elkaar vervlochten. Ze laat de hypes en buzzwords van de dag voor wat ze zijn en durft ongemakkelijke vragen stellen (en beantwoorden) over online veiligheid, privacy en identiteit.

Clo reist geregeld naar zuidelijk Afrika (Zuid-Afrika, Mozambique, Malawi, Namibië ...) en geeft er als vrijwilliger les over digitale-marketingstrategie aan vertegenwoordigers uit de toeristische sector. Haar focus ligt daarbij op verantwoord en duurzaam ondernemen, met name door vrouwen en jongeren.

Clo Willaerts is een van de bekendste internetspecialisten van België. Ze is een fervente en actieve blogster, facebookster en twitteraarster. Als veelgevraagd spreker en consultant is ze momenteel een van onze belangrijkste opiniemaaksters over de impact van digitale media op onze manier van leven en werken.

De toekomst is gisteren begonnen

Creativiteit, Innovatie, Marketing, Creativiteit, Innovatie, Trends, Sociale media

Het beste moet nog komen. Technologische ontwikkelingen van vandaag openen ongekende mogelijkheden voor morgen. Clo Willaerts neemt u mee naar de toekomst en introduceert u in de dromenwereld van een girl geek.

Na deze keynote kennen artificiële intelligentie en virtual en augmented reality geen geheimen meer. Met de mogelijkheden die quantum computing biedt, zal ons leven ingrijpend veranderen. Clo Willaerts licht een tip van de sluier. Zelfs liefhebbers van de SF-reeks Star Trek zullen hun oren niet geloven.

Digital Marketing like a PRO: Prepare. Run. Optimize

Samenleving & politiek, Business & Management, Globalisering, Creativiteit, Innovatie, Marketing, Verkoop & Klantenservice, Communicatie, Public Relations, Creativiteit, Innovatie, Trends, Sociale media

Einde 2018 heeft Clo Willaerts een nieuw boek uitgebracht waarin ze het belang van digitale marketing optimalisatie-tools uit de doeken doet. Digital marketing like a PRO is een makkelijk te volgen stappenplan dat onmisbaar is voor bedrijven die vooruit willen en hun digitale kanalen ten volle willen benutten. Tijdens haar bijhorende keynote richt deze fervente marketinggoeroe zich tot zowel de minder ervaren marketeer als de professional die zijn skills wilt boosten en updaten. Een ding is zeker: na deze keynote van Clo weet je precies hoe je je marketingdoelen kan bereiken!

Wat na de Digitale Transformatie? Over de impact van digitale technologie op ons professionele leven

Samenleving & politiek, Business & Management, Communicatie, Public Relations, Creativiteit, Innovatie, Trends, Sociale media

Het internet heeft ons professionele leven voor altijd veranderd. Het onderscheid tussen de virtuele wereld en de echte wereld is bijzonder klein geworden. Clo Willaerts kent de gevaren en de valkuilen, maar ook alle mogelijkheden en uitdagingen die het internet biedt.

Ze toont aan hoe de traditionele communicatie- en businessmodellen op hun kop werden gezet en wat de mogelijkheden zijn. Wedden dat U er zelf nog niet aan had gedacht.

Waarom moeten werknemers ambassadeurs en antennes worden? Hoe kunnen bedrijven investeren in digitale geletterdheid? En wat levert hun dat op? Waarom zullen we na de Digitale Transformatie met zijn allen anders-moeten-gaan-werken?

Altijd Naakt. Over de impact van digitale technologie op ons privéleven

Business & Management, Globalisering, Creativiteit, Innovatie, Marketing, Communicatie, Public Relations, Sociale media, Reizen

Nieuwe media brengen nieuwe gevaren met zich mee. Als het om onze online privacy gaat, kijken we vaak beschuldigend naar de grote mastodonten als Google en Facebook. Volgens Clo Willaerts zijn we in de eerste plaats zelf verantwoordelijk. Maar we moeten onze online identiteit zelf vormgeven. Niet iedereen – noch de digital natives, noch de digital immigrants – heeft dat goed begrepen.

Clo Willaerts geeft praktische tips om uw online identiteit en reputatie te beschermen en zelfbewuster om te gaan met sociale media.

Digitale strategieën voor de toeristische industrie

Clo Willaerts is goed thuis in de toeristische sector. Ook daar hebben de sociale media voor een aardverschuiving gezorgd. Facebook is voor velen onder ons een gids geworden bij het boeken en plannen van reizen en vakanties. We delen onze vakantiekiekjes via Instagram. Hoe kan je als dienstverlener in het toerisme doeltreffend inpikken op die nieuwe trends? Hoe zet je influentials en andere mensenmerken in?

In deze keynote vertelt Clo Willaerts ook haar persoonlijke ervaringen tijdens haar reizen en vrijwilligerswerk in zuidelijk Afrika. Hoe gaat die regio om met het opkomende toerisme? Wat is de impact van het toerisme op emerging markets? Hoe kan je daar op een duurzame en verantwoorde manier op inspelen?

“De presentatie van Clo was uitstekend en voldeed volledig aan de verwachtingen. Een prettige, vriendelijke Clo heeft het publiek zeer vermaakt en ook tot denken aangezet. Ik heb zeer veel positieve reacties mogen ontvangen.”

Nanda van den Hoogen

De bijdrage van Clo Willaerts was een bijzondere meerwaarde, de aanwezigen waren unaniem positief en lovend. Het deed ons erg veel plezier dat ze zo goed was voorbereid en haar tussenkomst afstemde op de inhoud van ons congres en onze organisatie.

Marianne Coopman - Algemeen Secretaris COV

Clo Willaerts loodst de toehoorder in haar lezingen kernachtig door het kluwen van de digitale media en schetst op een boeiende, vlotte en ontnuchterende wijze de impact ervan op ons leven en werken.

Martine Huysman - Voorzitter Business Professional Women Knokke

Clo Willaerts is een topspreekster … en met humor!

Natasja Verhoogt - HOEZO! Projectmanagement & Congresorganisatie voor het Nederland
Schrijf een getuigenis
Voertalen
Engels, Nederlands