Ann Maes

Spreker
Every company, organization or brand needs an ‘army of friends’. They are the wind beneath your wings. They help you to fly high and keep you warm when it gets cold.
There is nothing more sexy than a purposeful company or brand. Purpose attracts talent, attention and means.

Een nieuwe generatie ‘winnaars’ neemt het speelveld over. Het zijn bedrijven, ondernemers en organisaties die schijnbaar moeiteloos talent, aandacht en middelen aantrekken. Wie hen door een klassieke bril bekijkt, kan hen moeilijk plaatsen. Ze vallen niet onder de noemer ‘profit’, want ze zetten in op de maatschappij. Maar ze horen ook niet bij ‘non-profit’, want winst is er wel degelijk belangrijk. De nieuwe winnaars gaan voor maatschappijbouwend ondernemen. Ze combineren better for me + better for the world en spelen hun eigen spel: The Positive Sum Game.

De komst van deze nieuwe spelers heeft de bedrijfseconomische ruimte hertekend tot een continuüm. Tussen en op de grenzen van profit en non-profit heeft zich een nieuwe wereld ontvouwd. Een wereld waar vandaag de meest gegeerde bedrijven, merken en organisaties wonen. Een wereld waar ondernemers, managers en medewerkers meer mens kunnen zijn.

The Positive Sum Game schetst voor het eerst die ééngemaakte ondernemingsruimte waarin bedrijven en organisaties bewegen, en hun waarachtige plek moeten vinden. Anne Maes laat je de anatomie van het nieuwe Purpose-gedreven succes ontdekken. Aan de hand van zeven troeven leert zij je hoe je de Positive Sum Game voluit speelt. Een ontdekkingstocht dit relevant is voor elk bedrijf, merk of organisatie die maatschappijbouwend ondernemen wil koppelen aan eigenbelang.

Ann Maes heeft een internationale carrière uitgebouwd met het bouwen en beschermen van de reputatie van mensen, merken en organisaties. Als managing director en hands on reputatiestrateeg werkte ze voor wereldbekende én piepkleine merken. Met passie, overtuiging en nieuwsgierigheid.

Ann is gedreven om via ondernemen en organiseren een sterkere maatschappij te bouwen. In haar boek The Positive Sum Game -geschreven met haar partner Herman Toch- laat zij zien hoe profit en purpose een positief samenspel vormen waarbij iedereen wint.

Aandacht

Business & Management, Ondernemers, HR, Bedrijfscultuur, Creativiteit, Innovatie, Leiderschap, Strategie, Motivatie, Verkoop & Klantenservice, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

Aandacht krijgen, houden en vasthouden. Het is van vitaal belang om een bedrijf, merk of organisatie te doen bloeien. Stevige budgetten, mankracht, externe hulp: alles wordt vandaag uit de kast getrokken. Resultaat? Het lukt bij de meeste partijen steeds minder goed. Hoe keer je het tij? Hoe krijg je opnieuw het enthousiaste oor van je medewerkers, je netwerk en je klanten?
De sleutel zit in het spelen van een nieuw spel: The Positive Sum Game. Het levert niet alleen voordeel voor jezelf op, maar ook voor de maatschappij.

Attention. How to get it, how to hold on to it, how to pass it on? Once you crack that nut, you are on a roll.

De nieuwe outperformers op de markt hebben het in de vingers. Hoe speel je dit spel en wat levert het je op? Ann leert je in 8 stappen hoe je de Positive Sum Speelt.

Niks is zo sexy als Purpose

Business & Management, Ondernemers, HR, Bedrijfscultuur, Creativiteit, Innovatie, Leiderschap, Strategie, Marketing, Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen

In deze motivational talk spreekt Ann mensen, organisaties of bedrijven aan op hun sense of Purpose. Niet op een wollige manier, maar vanuit de praktijk en jarenlange ervaring met Purpose. Wat is Purpose? Hoe vind je je eigen Purpose? Hoe integreer je het op zijn best in je werking? Ann legt uit waar Purpose en profit welkaar vinden een Positive Sum Game: het is een spel waar better for me + better for the world elkaar vinden.

Purpose heeft een enorme kracht. Zowel voor individuen, bedrijven en organisaties. Purpose is een antwoord in de zoektocht naar identiteit en richting, naar betrokkenheid en zingeving, naar de combinatie van betekenisvol-zijn en winstgevend-zijn.

Purpose motiveert mensen van binnenuit. Het geeft zin aan het (werk)leven. Het doet mensen positiever naar het werk gaan. Purpose maakt hen meer betrokken, creatiever en collaboratief. Kort gezegd: Purpose helpt mensen te ‘bloeien’. Elke generatie kijkt er anders naar – maar het is altijd relevant.

Ook voor organisaties en bedrijven is Purpose een enorme kracht: het geeft richting en betekenis. Purpose heeft nog een andere kracht: het trekt talent, aandacht en middelen aan.

Purpose is een powerhouse, maar kan niet allen bestaan. Het moet geïntegreerd worden in business modellen, in waardeketens, en in de werking van een bedrijf of organisatie. Wie die uitdaging aangaat, zorgt voor ware winst.

No testimonial yet. Be the first!
Schrijf een getuigenis
Voertalen
Engels, Nederlands