Karel Demeester en Sarah Steenhaut: van marketeer tot human activator

Karel Demeester en Sarah Steenhaut

De rubriek marketing en communicatie van sprekersbureau Read My Lips werd uitgebreid met twee nieuwe marketeers. Karel Demeester en Sarah Steenhaut verbonden hun marketingkennis in het boek ACT HUMAN, waarom succesvolle bedrijven investeren in langdurige relaties. Beide professionals hebben als doel om de marketeer te upgraden tot human activator.

Karel Demeester

Met meer dan vijftien jaar internationale ervaring bij toonaangevende verkoop- en marketingbedrijven bouwde Karel Demeester een unieke expertise op in het beïnvloeden van omnichannel koopgedrag. Sinds de Covid-19-pandemie veranderde de retailwereld. De connectie tussen de fysieke winkel en de verkoop online is daar een goed voorbeeld van. Openheid, de veerkracht om zichzelf opnieuw uit te vinden en vooral inzetten op menselijke relaties, zijn vandaag onontbeerlijk voor elke succesvolle ondernemer. Als gerespecteerd adviseur en co-founder van Callebaut Collective begeleidt Karel fabrikanten en retailers uit diverse B2B- en B2C-sectoren op hun digitale sales- en marketingreis richting een doeltreffende go-to-market-strategie from passion to purchase.

Karel Demeester

Al deze ervaring maakt van Karel een gepassioneerd spreker die zijn publiek als gastdocent of als keynotespreker van begin tot eind geboeid houdt over customer centricity, digitale transformatie en innovatieve sales- en marketingtechnieken. In zijn jongste keynote, Human encounters of the Hybrid kind – een knipoog naar de filmklassieker Close Encounters of the Third Kind van Steven Spielberg – zet hij uiteen hoe de focus op menselijke relaties een leidraad kan bieden in de post-covidretailwereld. Karel volgt daarbij de grote thema’s van zijn nieuwe boek ACT HUMAN, dat hij samen schreef met co-auteurs Jan Callebaut en Prof. dr. Sarah Steenhaut.

Je kan Karel nu boeken bij Read My Lips.

Sarah Steenhaut

Professor Digitale marketing aan de universiteit van Gent, founding partner bij Callebaut Collective en co-auteur van het boek ACT HUMAN, Sarah Steenhout is gepassioneerd door marketing. Als geen ander kent ze de zwakheden en sterktes ervan. Terwijl marketing enerzijds een strategische pijler van bedrijfsvoering is, wordt het anderzijds gezien als een vorm van manipulatie. Daarom moet de marketeer plaats ruimen voor de human activator, stelt Sarah. Deze human activator richt zich op alle stakeholders van een merk: klanten, maar ook eigen medewerkers, partners, overheden en bedrijven. Marketing vertrekt vanuit alle menselijke relaties die je wilt activeren. Dat is volgens Sarah de basis waarop je in een bredere context je businessmodellen alsook alle tech- en digital toepassingen ontwikkelt. Technologie en digitalisering spelen immers een cruciale rol bij het upgraden van de marketeer tot human activator. Hij hoort zowel thuis bij grote commerciële merken als bij maatschappelijke waardebewegingen.

Sarah Steenhaut

Naast professor en manager, is Sarah ook echtgenote, mama, vriendin,... Vanuit al deze verschillende persoonlijkheden brengt Sarah haar verhaal, aangevuld met concrete voorbeelden. Door de wetenschappelijke inzichten te combineren met businesservaringen in verschillende industrieën, gelooft ze sterk in marketing als de drijvende kracht achter succesvolle zakelijke heroriëntaties in deze uitdagende tijden. Sarah wordt gemotiveerd door uitdagingen, getriggerd door complexiteit, geïnspireerd door wat nieuw is en is vastbesloten om verandering teweeg te brengen.

Staat jouw bedrijf ook op een kantelpunt naar vernieuwing? Boek dan hier Sarah om jou mee op weg te helpen.